Hiukan asiaa sisällöntuotannosta web-sivuille
Sisällöntuotanto web-sivuille voi koostua yksittäisestä mediaelementistä, kuten vaikkapa pelkästä tekstistä tai kuvasta, tai monesta eri asiasta eli multimediasta, jossa yhdistetään useita erilaisia mediaelementtejä, tekstiä, valokuvaa, videokuvaa, animaatiota, äänitehosteita, puhetta, musiikkia, sosiaalista mediaa jne.
Multimediaa ja sen monipuolisuutta hyödynnetään monella eri alueella, oikeastaan mielikuvitus asettaa rajat, joskus kyllä kieltämättä tekniikkakin, sillä aina ei tahdo bitti taittua niin kuin haluaa.
Lähtökohtaisesti sisällöntuotannossa pyritään luomaan jotain uutta tai sovelletaan jotain vanhempaa asiaa uudella mielenkiitoisella tavalla eli ”keksitään” erilaisia asioita.
Tunnetun asian esittäminen uudesta näkökulmasta ja uudella tavalla saattaa tehdä siitä erittäin mielenkiintoisen.
Mitä useampi kokki, sen parempi sisältö web-sivuille, tämä voi joskus pitää paikkansa.
No, ainakin tulee hyvä ja monipuolinen resepti, jota voi soveltaa.
Prosessi
Laadukkaan sisällön tuottaminen web-sivuille on monivaiheinen prosessi, missä esiintyy haasteita ja se saattaa vaatia paljonkin työtä.
Sisältöä tuottaessa kannattaa pitää kirkkaana mielessä, että lähtökohtaisesti hakukoneet pyrkivät näyttämään mahdollisimman laadukkaita hakutuloksia.
Kaikkien edellä mainittujen osa-alueiden ymmärtäminen, hallinta ja koordinoiminen on hyvä osata jollain tasolla, että saadaan aikaan haluttu lopputulos.
Digitaalinen sisällöntuotanto prosessina pitää sisällään usein suunnittelun, toteutuksen, testauksen ja ylläpidon.
Iloinen asia on se, että sisällöntuottajakin oppii joka päivä jotain uutta.